İçerik Kraldır

Konuşacak anlatacak birçok konusu olan insanların bile, konu içerik hazırlamaya gelince, ben ne yayınlayacağım derdine düştüklerini görüyorum. Her zaman söylediğim gibi sizin yaşamınızda rutine dönmüş bir uygulaması bir başkasının önemli bir problemi olabilir. Paylaşmak hem sizi yaptıklarınız konunda netleştirir hem de bir başkasına çözüm olabilir…

İşte size adım adım içerik hazırlamanın formülü:

BİR
KİMİNLE KONUŞUYORSUN?

Hazırladığınız içeriği kimin okumasını istediğinize önceden karar verin. Ne kadar detaylı bir karar verirseniz o kadar net bir içerik oluşturursunuz.

Bu kararınız sonraki adımlar için belirleyici olacaktır.

İKİ
PROBLEMİ BUL!

İnsanların sorun yaşadıkları şeyleri, konuları tespit et.

(İnsanlar yaşadıkları her problemi tespit edememiş olabilirler. Problemlemlerin kaynağına in.)

ÜÇ
İÇGÖRÜYÜ YAKALA

İnsanların yaşadıkları sorunlar hakkında hissettikleri duyguları yakala.

Bu işlemleri tamamladıktan sonra aşağıdaki adımların üçünü birden uygulayabileceğiniz gibi seçtiğiniz herhangi bir tanesini de uygulayabilirsiniz.

Anlatmak ya da aktarmak istediğiniz ürününüz ya da hizmetinizle alakalı size özelleşmiş bir fikriniz varsa dördüncü beşinci ya da altıncı adımlara bu fikrinizin bakış açısını eklemeyi unutmayın.

DÖRT
BİLGİ VER

Güncel araştırmalar farklı disiplinlerden elde edilen yeni bilgiler, problemini çektiğimiz konuyla ilgili yeni çıkmış makaleler, bizi probleminizi çözmeye yaklaştıracak her türlü bilgi.

BEŞ
ÇÖZÜM ÜRET

Tanımladığınız problemle ilgili sizin özel olarak ürettiğiniz bir çözüm öneriniz varsa ona aktarın veyahut daha önce bir başkalarının ürettiği çözümleri sizin fikrinize ve bakış açınızı uygun bir şekilde aktarın.

ALTI
YENİ BAKIŞ AÇISI GELİŞTİRİN

İnsanları etkileyen problemi ya da içgörüye bambaşka bir açıyla bakmamızı sağlayan farklı bakış açıları aktarın.

YEDİ
ŞAŞIRTAN HAYRET DUYGUSU OLUŞTURAN BAŞLIK EKLEYİN.

İnsanların sizin oluşturduğumuz içerikleri fark edebilmeleri empati kurabilmeleri için şaşırtan hayret oluşturan başlıklar ekleyin.

“İçerik Kraldır” üzerine 1 yorum.

  1. Bu içerik oldukça sade ve minimalist bir yaklaşımla ele alınmış. Dijital içerik üreticisi birisi için paha biçilemez, özellikle kişisel markalaşma sürecinde. İçerik harika olmuş, elinize sağlık!

Bir yanıt yazın